Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Zakrzewo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.zakrzewo.com.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (powód: planowana poprawa dostępności)
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo (powód: planowana poprawa dostępności)
  • Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów (powód: planowana poprawa dostępności)
  • Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków (powód: planowana poprawa dostępności)
  • Brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów (powód: planowana poprawa dostępności)
  • Część dokumentów pdf została opublikowana bez warstwy tekstowej, linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych (powód: planowana poprawa dostępności)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kamil Nowak

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.), zwanej dalej: ustawą, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.

 

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznegoz wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

 

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

 

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

 

  • osobiście w Urzędzie Gminy w Zakrzewie ul. Leśna 1, 87-707 Zakrzewo,
  • korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy w Zakrzewie ul. Leśna 1, 87-707 Zakrzewo,
  • korespondencją elektroniczną na adres mailowy Urzędu Gminy w Zakrzewie: ugzakrzewo@zakrzewo.com.pl ,
  • poprzez ePUAP: adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej -  ivel6r014i
  • poprzez e-Doręczenia: adres-  AE:PL-35882-49590-UHWVD-24

 

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnieniai wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

 

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

 

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Brak udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami – szklane drzwi i ściany nie są oznaczone kontrastową taśmą, w budynku nie ma dostępnej toalety dla osób z niepełnosprawnościami, a pomieszczenia nie są oznaczone w jasny sposób ani z wykorzystaniem alfabetu Braille’a.

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynków prowadzą 2 wejścia od ul.Leśna 1. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostosowanie korytarzy

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze budynku A.

Dostosowanie schodów

Do wejścia budynku A prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Do wejścia budynku B prowadzą schody.

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

Do wejścia budynku A prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.

Dostępność platform

brak

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Brak dostosowanych toalet

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

Tłumacz języka migowego on-line

Dostępność tyflomapy

brak

Dostępność alfabetu brajla

brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 marca 2020 10:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Roman Ćwikliński
Ilość wyświetleń: 2748
31 marca 2025 22:31 (Kamil Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 22:31 (Kamil Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 22:29 (Kamil Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.