Do jego zadań należy w szczególności:
1) realizacja zadań i obowiązków wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
2) nadzór nad prawidłowością procesu technologicznego mechaniczno- biologicznej oczyszczalni ścieków, przepompowni i kanalizacji w celu niezawodnego odprowadzania i oczyszczania ścieków oraz nad prawidłowością procesu technologicznego w stacjach uzdatniania wody w celu zapewnienia ciągłości dostaw wody odpowiedniej jakości;
3) przestrzeganie reżimów technologicznych zapewniających ciągłość okresu gwarancji producenta urządzeń oraz zapewniających prawidłową eksploatację urządzeń;
4) odpowiedzialność za prawidłowy stan techniczny i prawidłowe funkcjonowanie oczyszczalni ścieków, sieci przesyłowych, przepompowni kanalizacji deszczowej;
5) odpowiedzialność za prawidłowy stan techniczny i prawidłowe funkcjonowanie stacji uzdatniania wody i sieci przesyłowych;
6) sprawowanie zwierzchnika służbowego wobec pracowników zatrudnionych przy obsłudze oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody oraz organizowanie im pracy i ich nadzorowanie oraz przestrzeganie aktualnych przepisów Kodeksu Pracy, bhp, p.poż i innych związanych z procesem pracy;
7) nadzór nad prawidłową eksploatacją i stanem technicznym sprzętu, urządzeń, narzędzi, budynków i budowli związanych z gospodarką wodno- ściekową;
8) utrzymanie w prawidłowym stanie technicznym zastępczego punktu poboru wody uzdatnionej, zlokalizowanego przy budynku Urzędu Gminy;
9) odpowiedzialność za terminowe zgłaszanie pracownikowi referatu finansowego dyspozycji związanych z regulacją zobowiązań i należności z tytułu gospodarki wodno-ściekowej, np. UDT, SANEPID, ochrona środowiska, zakład energetyczny i inne;
10) odpowiedzialność za prawidłową organizację i rozliczanie gospodarki materiałowej i remontów;
11) prowadzenie niezbędnych rejestrów dokumentacyjnych na bieżąco: stan techniczny urządzeń, awarie, czas pracy, przeglądy, serwisy, gwarancje i inne zdarzenia mające wpływ na poprawne działanie obiektów oczyszczalni, przepompowni i sieci oraz stacji uzdatniania wody wraz z sieciami i kanalizacją deszczową;
12) przygotowywanie pism z warunkami na wykonywanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych;
13) prowadzenie rejestru przyłączy przyłączy wodno-kanalizacyjnych i związanej z nimi dokumentacji;
14) przygotowywanie projektów umów, uchwał, pism urzędowych i kalkulacji ceny dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków;
15) realizacja sprawozdawczości z zakresu gospodarki wodno-ściekowej;
16) wykonywanie czynności związanych z dysponowaniem pojazdami służbowymi (beczka asenizacyjna, samochód dostawczy), w tym w szczególności: wydawanie kart drogowych, rozliczanie zużycia oleju napędowego;
17) prowadzenie spraw z zakresu prawa wodnego;
18) współpraca ze spółkami wodnymi działającymi na terenie gminy;
19) prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem, remontem i utrzymaniem dróg gminnych, parkingów, placów i chodników;
20) przygotowywanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób;
21) sprawowanie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych.
Inspektor ds. wodno-kanalizacyjnych i dróg
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
01 sierpnia 2025 07:54
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Kamil Nowak
Ilość wyświetleń:
35
01 sierpnia 2025 07:55 (
Kamil Nowak) - Dodanie stanowiska: Inspektor ds. wodno-kanalizacyjnych i dróg .
01 sierpnia 2025 07:54 (
Kamil Nowak) - Zmiana danych jednostki.
01 sierpnia 2025 07:54 (
Kamil Nowak) - Utworzenie jednostki.