Protokół Nr X/ 2007
z Sesji Rady Gminy Zakrzewo
odbytej w dniu 28 grudnia 2007 r
w Domu Kultury w Zakrzewie
Liczba radnych 14
Liczba obecnych 14
Frekwencja 100 %
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z IX Sesji Rady Gminy.
3. Sprawozdanie Wójta z działalności międzysesyjnej.
4. Sprawozdanie Wójta z wykonania uchwał podjętych na IX Sesji RG.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Wprowadzenie na temat uchwał i dyskusja.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) uchwalenia budżetu Gminy na 2008 r,
2) zmiany uchwały Nr III/22/2006 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Zakrzewo na rok 2007,
3) przyjęcia programu współpracy Gminy Zakrzewo z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008,
4) nadania tytułu honorowego,
5) wyrażenia woli nieodpłatnego przejęcia nieruchomości gruntowej,
6) przyjęcia planów pracy Komisji Rady Gminy na 2008 r.
8. Odpowiedzi na interpelacje.
9. Wnioski i zapytania.
10. Zakończenie obrad X Sesji RG
Ad.1.
Przewodnicząca Rady Gminy Wanda Dzioba o godz. 10 00 otworzyła
X Sesję i po powitaniu radnych, sołtysów i gości oświadczyła, że zgodnie
z listą obecności uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Ad.2.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z IX Sesji Rady Gminy, który był wyłożony do wglądu.
Ad.3.4.
Wójt złożył sprawozdanie z działalności międzysesyjnej tj. od dnia 6 grudnia 2007 r. (zał. Nr 1) oraz z wykonania uchwał podjętych na ostatniej Sesji
(zał. nr 2).
Ad.5.
Radny Łukasz Gołębiewski – zapytał w sprawie konkursu na dyrektora domu kultury, dlaczego nikt z członków komisji Oświatowej nie był w komisji i kto został wybrany na to stanowisko?
Radny Michał Mańkowski – zapytał:
1) jak gmina pomagała ludziom starszym przy wymianie dowodów osobistych,
2) co grozi tym osobom, które nie zdążą złożyć wniosków do końca roku,
3) jaki przebieg miały święta w gminie dla osób starszych i samotnych?
Ad.6.7.
Pani Skarbnik omówiła projekt zmian do budżetu na 2007 r .
Wprowadzenie zmian spowodowane było tym, że do końca roku nie zdążą wpłynąć z Urzędu Marszałkowskiego dotacje z UE na remont Domu Kultury
w Zakrzewie i modernizację stacji wodociągowej w Sędzinie.
Żeby zabezpieczyć środki w budżecie na ten rok zaciągnięta została pożyczka w Banku Gospodarstwa Krajowego, która zostanie spłacona niezwłocznie po otrzymaniu obiecanych dotacji: ( 200 tys. - DK i 449.504,-zł – modernizacja stacji wodoc. w Sędzinie).
Wójt omówił projekt budżetu na 2008r.
Poinformował, że jest wiele niewiadomych dot. zarówno dochodów jak
i wydatków, np. do dnia dzisiejszego nikt nie wie ile będą wynosić podwyżki dla nauczycieli, ile osób skorzysta z ulgi prorodzinnej i czy utrata dochodu
z tego tytułu będzie zwrócona przez MF oraz jaka będzie inflacja.
Następnie omówił ważniejsze , planowane na następny rok inwestycje :
- budowę kanalizacji ściekowej II etap,
- dofinansowanie do budowy oczyszczalni przyzagrodowych,
- budowę biblioteki gminnej – (przebudowę dworca PKS w Zakrzewie),
- remont odcinka drogi wojewódzkiej nr 266,
Wójt omówił również pozostałe projekty uchwał Rady Gminy.
Zapoznał z uchwałami RIO w sprawie :
Przewodnicząca Rady przystąpiła do czytania projektów uchwał :
1) Nr X/69/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2008 rok –
w głosowaniu jawnym została przyjęta 13 głosami, przy 1 przeciwnym,
2) Nr X/70/2007 w sprawie zmiany Uchwały Nr III/22/2006 w sprawie
uchwalenia budżetu gminy Zakrzewo na rok 2007- przyjęta jednogłośnie
14 głosami,
3) Nr X/71/2007 w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Zakrzewo
z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi
działalność pożytku publicznego na rok 2008- przyjęta 14 głosami,
4) Nr X/ 72/2007 w sprawie nadania tytułu honorowego – przyjęta 14 głosami,
5) Nr X/73/2007 w sprawie wyrażenia woli nieodpłatnego przejęcia
nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Seroczki- przyjęta
14 głosami,
6) Nr X/74/2007 w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Gminy na
2008 r- przyjęta 14 głosami.
Ad.8.
Na zgłoszone interpelacje Wójt udzielił następujących odpowiedzi:
- w sprawie konkursu na dyr. DK- po konsultacjach z radcą prawnym uznano, że do kompetencji członków komisji nie należy uczestniczenie w komisjach konkursowych, również w Statucie DK jest zapis, że konkurs może być ogłoszony, ale nie musi. Następnie Wójt zapoznał z wymogami jakie określone były w ogłoszeniu o naborze ofert. Nabór był skierowany do dobrze wykształconych młodych mieszkańców naszej Gminy.
Zgłosił się jeden kandydat, który spełniał wymogi.
Dyrektorem DK został wybrany p. Bartosz Podobieński.
- w sprawie wymiany dowodów osobistych – od dłuższego już czasu w gminie prowadzona była duża akcja informacyjna, aby dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców. Pracownicy socjalni jeździli do osób starszych z wnioskami na dowód. Był zorganizowany przez Gminę dojazd fotografa do osób, które nie mogły same do niego dojechać.
Pani Kierownik USC do wszystkich, którzy nie wymienili dowodów wysłała wniosek na d. o. z prośbą o wymianę.
- w sprawie konsekwencji wobec osób , które nie zdążyły wymienić dowodów Wójt przedstawił wyjaśnienia Urzędu Wojewódzkiego.
- w sprawie organizacji świąt dla osób starszych, Pani kierownik GOPS wyjaśniła , że nie było takiej potrzeby, żeby organizować spotkanie wigilijne. Wszyscy , którzy zwrócili się o pomoc uzyskały ją.
Ad.9.
Radny Andrzej Wąsikowski- zapytał o termin składania wniosków na oczyszczalnie przyzagrodowe.
Radny Zdzisław Sobieraj – zaproponował, aby w sali konferencyjnej zorganizować galerię odznaczonych. Jeśli to możliwe umieścić zdjęcie, rok przyznania oraz wymienić zasługi.
Wójt podziękował radnym za uchwalenie budżetu,
następnie poinformował o:
1) KPSI – na UG jest już zamontowana antena, ale jeszcze nie działa,
2) Modernizacji stacji wodociągowej w Sędzinie – w ciągu 2 tygodni od dnia odbioru instytucje muszą wydać opinie o przydatności do użytkowania – były panie z Sanepidu, które pozytywnie wypowiedziały się na temat remontu, nie miały zastrzeżeń do panującego tam porządku. Jeszcze tylko inspektor powiatowy musi wydać ostateczną decyzję.
3) Radny Marian Bąk – zasygnalizował o działalności Urzędu Pocztowego w Konecku. Listonosz w Zakrzewie jest najczęściej około godz. 12. Jeżeli np.: korespondencja dotyczy przetargów, to najczęściej jest już po otwarciu ofert o tej godzinie.
W sprawie oczyszczalni przyzagrodowych Wójt wyjaśnił, że do końca
stycznia 2008 r będą opracowane zasady dofinansowania.
Sołtys Gabriel Gmiński – zapytał w sprawie masarni, czy nie można jej
sprzedać, ponieważ obiekt niszczeje.
Mieszkańcy ulic Wiejskiej, Inowrocławskiej, Kwiatowej, Sportowej dopytują
się kiedy będzie kanalizacja ściekowa?
P. w związku z art.5 ust 2 " ze względu na dobro osoby fizycznej" domaga się 1 kursu kamienia na drogę Graniczną.
Wójt wyjaśnił , że w sprawie masarni UG nie może nic więcej zrobić tym
bardziej, że obiekt jest własnością spółki z o.o.
W sprawie kanalizacji ściekowej Wójt wyjaśnił, że w 2008 r. będzie robiona od
DPS w kierunku ulic Inowrocławskiej oraz ulice Kwiatowa i Sportowa.
Ulica Wiejska będzie wykonana w terminie późniejszym.
Ad. 10.
Przewodnicząca Rady po wyczerpaniu porządku obrad zakończyła obrady
X Sesji.
Protokołowała:
U. Skrzypińska