Protokoły z Sesji Rady Gminy

Protokół nr XIII/2004

Protokół Nr XIII/2004
z Sesji Rady Gminy Zakrzewo
odbytej w dniu 24 czerwca 2004 roku
w sali GOK Zakrzewo

Liczba radnych 15
Liczba obecnych 15
Frekwencja 100%

Porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z XII Sesji Rady Gminy.
3. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej.
4. Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał podjętych na XII Sesji RG.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6.Wprowadzenie na temat uchwał.
7.Podjęcie uchwał w sprawie:
1)zmiany uchwały Nr XI/82/2004 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2004 r,
2)określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do
sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania
zleconego zadania,
3)zaciągnięcia zobowiązania na realizację zadania pod nazwą „Wykonanie dokumentacji techniczno-
kosztorysowej na rozbudowę sieci kanalizacyjnej w Gminie”
4)ustalenia inkasentów dla poboru podatków i wysokości wynagrodzenia za inkaso,
5)zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży nieruchomości,
6)nabycia nieruchomości przez gminę Zakrzewo,
7)nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Zakrzewie.
8. Wręczenie stypendiów i innych wyróżnień dla wybitnie uzdolnionych
uczniów.
9. Odpowiedzi na interpelacje.
10. Wnioski i zapytania.
11. Zakończenie obrad XIII Sesji Rady Gminy.

Ad.1.
Przewodnicząca Rady Gminy Wanda Dzioba o godz. 9 00otworzyła XIII Sesję RG i po powitaniu radnych i gości oświadczyła, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.


Ad.2.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z XII Sesji Rady Gminy , który był wyłożony do wglądu.

Ad.3,4.
Wójt złożył sprawozdanie z działalności międzysesyjnej od ostatniej sesji tj. od 27 kwietnia 2004 r
( zał. nr 1) oraz z wykonania uchwał podjętych na XII Sesji ( zał. nr 2).

Ad.5.
Radna Dorota Filipiak – mieszkańcy ulicy Zielonej skarżą się , że pomimo ustawionych znaków ograniczających prędkość samochody poruszają się z dużą prędkością.
Radna Barbara Woźniak – również w Bachorzy, na zakręcie jest podobna sytuacja, są znaki lecz kierowcy ich nie przestrzegają.
-podjęto decyzję, żeby dotrzeć do rolników, którzy do tej pory nie złożyli wniosków na dopłaty, czy Wójt wydelegował pracownika do tych spraw.
Radny Adam Nenczak- wokół ustawionych herbów gminy powycinać trawę.

Ad.6.7.
P. Skarbnik omówiła projekt zmian w budżecie ( projekt uchwały Nr XIII/96/2004 ), natomiast Wójt omówił projekty pozostałych uchwał.
Radna Barbara Woźniak zgłosiła wniosek, aby w § 2 projektu uchwały w sprawie zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży nieruchomości wykreślić zapis „nie dotyczy to zbycia na rzecz osób bliskich”- wniosek ten został jednogłośnie zaakceptowany.

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy przystąpiła do czytania projektów uchwał:
1. Nr XIII/96/2004 w sprawie zmiany uchwały Nr XI/82/2004 w sprawie
uchwalenia budżetu gminy na 2004 r, - przyjęta 13 głosami
( 2 nieobecnych),
2. Nr XIII/97/2004 w sprawie określenia trybu postępowania w sprawach
o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów
publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania
zleconego zadania – przyjęta 14 głosami, 1 wstrzymał się,
3. Nr XIII/98/2004 w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na realizację
zadania pod nazwą „Wykonanie dokumentacji techniczno-kosztorysowej
na rozbudowę sieci kanalizacyjnej w Gminie”- przyjęto 14 głosami
( 1 nieobecny).
4. Nr XIII/99/2004 w sprawie ustalenia inkasentów dla poboru podatków i wysokości wynagrodzenia za
inkaso – przyjęta 12 głosami, 3 wstrzymało się,
5. Nr XIII/100/2004 w sprawie zasad udzielania bonifikat przy sprzedaży nieruchomości – przyjęta
15 głosami,
6. Nr XIII/101/2004 w sprawie nabycia nieruchomości przez gminę Zakrzewo – przyjęta 15 głosami.
7. Nr XIII/102/2004 w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Zakrzewie –
przyjęta 15 głosami.

Ad.8.
Na Sesję zostali zaproszeni uczniowie, którym zostały przydzielone stypendia
i nagrody za wybitne osiągnięcia w nauce oraz ich rodzice.
Wójt wspólnie z Przewodniczącą i Wiceprzewodniczącym Rady Gminy wręczyli uczniom stypendia i nagrody oraz listy gratulacyjne ich rodzicom.

Ad.9.
Wójt udzielił następujących odpowiedzi na zgłoszone interpelacje:
-w sprawie ograniczenia prędkości zostanie wysłane pismo do Policji, aby zwiększyli patrole,
-w sprawie rolników, którzy nie złożyli wniosków o dopłaty- wszyscy którzy mogą to docierają do tych rolników, dużo również mówi się w mediach, przedłużono też czas składania wniosków, wg pani , która pomaga w UG wypełniać wnioski około 50 osób jeszcze ich nie złożyło.
-w sprawie porządku wokół herbów gminy, dopiero herby te zostały ustawione, jeszcze będzie zrobiony cokolik, wyniesiony ponad trawę i wówczas będzie zrobiony właściwy porządek.

Ad.10.
-Wójt zapoznał z regulaminem konkursu „Piękne Kujawy”.
W porównaniu z rokiem ubiegłym wprowadzono kilka zmian.
Do dnia 15 lipca chętni mogą zgłaszać swoje ogródki do konkursu.
14 sierpnia będzie piknik w Zakrzewie, na którym zostaną ogłoszone wyniki.
-Wójt złożył informację na temat zatrudnienia pracowników publicznych oraz zatrudnienia na oczyszczalni ścieków.
Firma, która buduje oczyszczalnię ścieków zatrudnia z naszego terenu 8 osób przy układaniu polbruku. Wg kierownika budowy mogłoby pracować więcej osób, lecz niektórzy po jednym dniu rezygnują, tłumacząc się zbyt ciężką pracą.
Następnie Wójt omówił projekty:
- porozumienia w sprawie odwodnienia skrzyżowania jakie proponuje Urząd Marszałkowski.
-porozumienia komunalnego z gminą Bądkowo w sprawie wspólnej eksploatacji i konserwacji ujęcia wody w Siniarzewie i Sędzinie.

Wójt zdementował plotki na temat remontu plebani, przedstawiając porozumienie pomiędzy UG
a księdzem, z którego wynika, że każda ze stron pokrywała koszty proporcjonalnie do wielkości zajmowanego budynku.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej dodała, że Komisja przed sporządzeniem wniosku o udzielenie absolutorium przeprowadzając kontrolę w księgowości zwróciła szczególną uwagę na rachunki dotyczące zapłaty za remont plebani .
Z rachunków jasno wynikało, że gmina zapłaciła tylko za swoją część.
Kolejne wyjaśnienie dotyczyło przekazania sprzętu do Ośrodka Zdrowia. Chodzi tu o użyczenie sprzętu zakupionego przez UG, który służy przecież mieszkańcom całej gminy. Nie muszą robić badań czy też specjalistycznych zabiegów w odległym Aleksandrowie.
-Wójt wyjaśnił również plotkę dot. zatrudnienia na oczyszczalni ścieków ludzi z Osięcin.
Są zatrudnione dwie osoby z Zakrzewa.
-Wójt poinformował, że przysłane zostało pismo w sprawie obszarów
o niekorzystnych warunkach do których zostały zaliczone miejscowości Gęsin
i Gosławice. Nie przysłano do tej pory jeszcze noty obciążającej za badania
z Instytutu Upraw Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach.
-P. Skarbnik poruszyła sprawę VAT-u za opłaty za przyłącze kanalizacyjne.
Poinformowała, że od 1 maja został wprowadzony i niektórzy rozumieją przepisy i wpłacają , ale są tacy, którzy nie chcą.
Wójt poinformował, że firma wykonuje już przyłącza do domów w Zakrzewie, sporo mieszkańców zaczęło wpłacać , niektórzy proszą o rozłożenie na raty.
Na pewno ci, którzy nie wpłacili nie będą podłączeni.
Radna Barbara Woźniak zapytała o oczyszczalnie przyzagrodowe , jakie są koszty, czy nie będzie korzystniejsze budowanie indywidualnych oczyszczalni?
Wójt wyjaśnił, że jest sens wtedy, gdy jest daleko od sieci, tam gdzie jest to ekonomicznie uzasadnione.
W II etapie przewiduje się budowę kanalizacji w Seroczkach , w Siniarzewie
i Kolonii Bodzanowskiej.
Nie ma sensu ciągnąć kanalizacji powyżej 6 km i jeżeli nie ma zwartej budowy.
Sołtys Andrzej Wąsikowski – zapytał w sprawie nr posesji, ponieważ kilka posesji ubyło i nie wiadomo jakie numery mają pozostałe domy.
Wójt wyjaśnił, że numerację posesji należy sprawdzić w UG w ewidencji ludności.

Ad. 11.
Na tym obrady XIII Sesji zakończono.
Protokółowała:

U. Skrzypińska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Bąk
Ilość wyświetleń: 1232
12 marca 2008 23:05 (Jan Bąk) - Utworzenie dokumentu