Protokoły z Sesji Rady Gminy

Protokół Nr XXIV/2006

Protokół nr XXIV/2006
z Sesji Rady Gminy Zakrzewo
odbytej w dniu 24 kwietnia 2006 roku
w GOK Zakrzewo

Liczba radnych 15
Liczba obecnych 14
Frekwencja 93,3%

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z XXIII Sesji Rady Gminy.
3. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej.
4. Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał podjętych na XXIII Sesji RG.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Złożenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 rok.
7. Sprawozdanie z działalności GOPS za 2005 rok.
8. Złożenie sprawozdań z działalności Komisji RG za 2005 rok.
9. Dyskusja nad złożonymi sprawozdaniami.
10. Przedstawienie opinii RIO z wykonania budżetu za 2005r.
11. Przedstawienie wyników kontroli Komisji Rewizyjnej oraz wniosku w
sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi.
12. Zapoznanie z uchwałą RIO w sprawie udzielenia absolutorium.
13. Wprowadzenie na temat uchwał i dyskusja.
14. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Zakrzewo za
rok 2005 i udzielenia absolutorium dla Wójta,
2) zmiany uchwały Nr XXII/175/ 2005 w sprawie uchwalenia budżetu
Gminy Zakrzewo na 2006 rok,
3) uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków
na terenie Gminy Zakrzewo,
4) zatwierdzenia opłaty za wodę pobieraną z wodociągów gminnych,
5) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzewo,
6) utworzenia odrębnego obwodu głosowania,
7) określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Zakrzewo,
8) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Zakrzewo,
9) przyjęcia ”Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Zakrzewo”,
15. Odpowiedzi na interpelacje.
16. Wnioski i zapytania.
17. Zakończenie obrad XXIV Sesji RG.

Ad.1.
Przewodnicząca Rady Gminy Wanda Dzioba o godz. 1000otworzyła XXIV
Sesję i po powitaniu radnych, sołtysów i gości oświadczyła, że zgodnie z listą
obecności w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum
pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Następnie Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad, do którego radny
Marian Bąk zgłosił wniosek, aby wprowadzić do porządku obrad po pkt 12
wyjaśnienia dot. kontroli przeprowadzonej przez RIO w roku ubiegłym,
ponieważ artykuł jaki ukazał się w gazecie Kujawskiej przedstawiony przez
Wójta z Konecka rzuca cień na pracę w naszym Urzędzie Gminy.
Porządek obrad ze zmianą został jednogłośnie przyjęty, który przedstawiał się
następująco:

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z XXIII Sesji Rady Gminy.
3. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej.
4. Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał podjętych na XXIII Sesji RG.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Złożenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 rok.
7. Sprawozdanie z działalności GOPS za 2005 rok.
8. Złożenie sprawozdań z działalności Komisji RG za 2005 rok.
9. Dyskusja nad złożonymi sprawozdaniami.
10. Przedstawienie opinii RIO z wykonania budżetu za 2005r.
11. Przedstawienie wyników kontroli Komisji Rewizyjnej oraz wniosku w
sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi.
12. Zapoznanie z uchwałą RIO w sprawie udzielenia absolutorium.
13. Wyjaśnienia dot. kontroli przeprowadzonej przez RIO w roku 2005.
14. Wprowadzenie na temat uchwał i dyskusja.
15. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Zakrzewo za
rok 2005 i udzielenia absolutorium dla Wójta,
2) zmiany uchwały Nr XXII/175/ 2005 w sprawie uchwalenia budżetu
Gminy Zakrzewo na 2006 rok,
3) uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków
na terenie Gminy Zakrzewo,
4) zatwierdzenia opłaty za wodę pobieraną z wodociągów gminnych,
5) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzewo,
6) utworzenia odrębnego obwodu głosowania,
7) określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Zakrzewo,
8) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Zakrzewo,
9) przyjęcia ”Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Zakrzewo”,
16.Odpowiedzi na interpelacje.
17.Wnioski i zapytania.
18. Zakończenie obrad XXIV Sesji RG.

Ad.2.
Radni przyjęli jednogłośnie protokół z XXIII Sesji Rady Gminy.

Ad.3.4.
Wójt złożył sprawozdanie z działalności międzysesyjnej od ostatniej Sesji tj. od 3 marca 2006 roku. ( zał. nr 1).
Następnie Wójt złożył sprawozdanie z wykonania uchwał podjętych na XXIII Sesji (zał. nr 2).

Ad.5.
Radny Marian Cygański – zwrócić się ponownie do ZDP, który zbierał śmieci z rowów przydrożnych ale pozostawił w przydrożnym kanale przy drodze Siniarzewo – Kolonia Bodzanowska.
Również niech ZDP połata dziury w drodze powiatowej.

Radny Adam Nenczak- odnośnie sprawności hydrantów, wyjaśnił, że nawet pracownicy nie wiedzą jak się je odkręca. Najlepiej byłoby gdyby upoważnić straże , żeby oni sprawdzili działanie hydrantów.

Ad.6.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2005 rok złożył Wójt.
Omówił wykonanie dochodów i wydatków zwracając szczególną uwagę na wykonanie inwestycji w 2005 roku. ( zał. nr 3).
Następnie P. Skarbnik omówiła nadwyżkę budżetową jaka została wypracowana w 2005r.

Ad. 7.
Pani Anna Niedziałkowski – Kierownik GOPS- złożyła sprawozdanie dotyczące działalności GOPS-u za rok 2005. ( zał. nr 4).



Ad.8.
Przewodniczący Komisji ds. Rolnictwa, Rozwoju Infrastruktury Wsi i Finansów, ds. Wychowania, Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Socjalnych,
ds. Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Samorządów złożyli sprawozdania z działalności swoich Komisji za rok 2005. Z uwagi na nieobecność Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej sprawozdanie złożyła Pani Emilia Kopaczewska – członek KR. ( zał. nr 5).

Ad.9.
Nie podjęto dyskusji nad złożonymi sprawozdaniami.

Ad.10.
Wójt zapoznał z Uchwałą nr 78/2006 składy Orzekającego RIO w Bydgoszczy z dn. 27.03.2006r w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Zakrzewo sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za rok 2005 ( zał. nr 6).

Ad.11.
Radna Emilia Kopaczewska – członek Komisji Rewizyjnej przedstawiła
wyniki kontroli Komisji Rewizyjnej oraz wniosek w sprawie udzielenia
absolutorium Wójtowi ( zał. nr 7).

Ad.12.
Przewodnicząca Rady Gminy zapoznała z Uchwałą Nr 118/2006 Składu Orzekającego RIO w Bydgoszczy z dnia 3.04.2006r w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Zakrzewo z wykonania budżetu Gminy za 2005 rok ( zał. nr 8).

Ad.13.
Pani Skarbnik zapoznała z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez RIO we Włocławku od marca do czerwca 2005 roku, omówiła przede wszystkim zalecenia, oraz zapoznała z pismem – odpowiedzią na zalecenia – jak również z protokołem z wykonania zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych w grudniu 2005 roku przez inspektora z RIO.
Z wyjaśnień wynika, że kilka pozycji było błędnie zaksięgowane, nie na tych kontach oraz przekroczono w kilku pozycjach plan wydatków. Przekroczenia te nie pociągały za sobą żadnych konsekwencji finansowych.

Ad.14,15.
Wójt omówił uchwały będące tematem dzisiejszej sesji.
Następnie Przewodnicząca Rady przystąpiła do czytania projektów Uchwał RG.
1) Nr XXIV/190/2006 w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania
budżetu Gminy Zakrzewo za rok 2005 i udzielenia absolutorium dla
Wójta – w głosowaniu jawnym przyjęta jednogłośnie,
2) Nr XXIV/191/2006 w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/175/ 2005
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zakrzewo na 2006 rok –
przyjęta 13 głosami , 1 nieobecna,
3) Nr XXIV/192/2006 w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania
wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Zakrzewo –
przzyjęta13 głosami, 1 nieobecna,
4) Nr XXIV/193/2006 w sprawie zatwierdzenia opłaty za wodę pobieraną z wodociągów gminnych – przyjęta 10 głosami, 3 wstrzymało się , 1 nieobecna,
5) Nr XXIV/194/2006 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzewo – przyjęta 13 głosami
6) Nr XXIV/195/2006 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania- przyjęta 13 głosami,
7) Nr XXIV/196/2006 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Zakrzewo – przyjęta 13 głosami,
8) Nr XXIV/197/2006 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Zakrzewo – przyjęta 13 głosami,
9) Nr XXIV/198/2006 w sprawie przyjęcia ”Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Zakrzewo” – przyjęta 13 głosami,

Ad.16.
Wójt udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje radnych:
1) w sprawie śmieci zostanie ponownie wysłane pismo do ZDP,
2) dyr. ZDP zapewnił, że na łatanie dziur posiada zabezpieczone środki finansowe,
3) w sprawie płukania hydratów i sprawdzenia hydrantów przez straż- zostanie przeprowadzona rozmowa z dzierżawcą.
Radny Roman Piernik poinformował, że hydrant końcowy na pewno nie był dawno płukany, ponieważ w chlewni w Michałowie jest czerpana woda z końcowego odcinka wodociągu i filtry powinny być płukane co miesiąc, trzeba je płukać co trzy dni, ponieważ są zanieczyszczone.

Ad.17.
Radny Roman Piernik – zapytał w sprawie budowy chodnika w Michałowie, należałoby dokończyć od klubu w stronę przystanku ok. 15 metrów, oraz mieszkańcy domagają się chodnika przy drodze powiatowej przy tzw. „Bartku” – wyrażają zgodę na ułożenie go przy płocie na własnych gruntach.
Wójt wyjaśnił, że w stronę przystanku chodnik będzie dokończony z własnych pieniędzy , ponieważ ZDP nie posiada środków na ten cel, jeśli chodzi o drugi odcinek chodnika, to trzeba będzie mieć zgodę mieszkańców na piśmie, ponieważ ZDP nie wyraża zgody na budowę chodnika na tym odcinku.
Radny Marian Bąk zgłosił następujące wnioski:
1) 1 kurs kamienia na ul. Graniczną
2) 2 kursy kamienia na drogę w kierunku Seroczek ( bagien)
3) 1 kurs żużla na drogę od lasku w kierunku ul. Polnej,
4) Zapytał co z budową chodnika koło p. Mańkowskiego,
5) Co z Pocztą w Zakrzewie,
6) Na przystanku przy DPS jest wybitych 5 szyb.
7) Na ul. Łąkowej w kierunku p.art.5 ust.2 „ ze względu na dobro osoby fizycznej” założyć asfalt, ponieważ kierowca odbierający mleko nie chce przyjeżdżać po odbiór,
8) Przy kościele wyciąć drzewa, ponieważ zagrażają linii energetycznej,

Wójt udzielił następujących odpowiedzi :
- Na kamień i żużel było zgłoszone zapotrzebowanie przez sołectwo i będzie realizowane zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami,
- w sprawie chodnika – jesteśmy umówieni z projektantem na opracowanie dokumentacji, jeśli ZDW wyrazi zgodę będzie można wykonać przejście na wysokości ulicy Osiedlowej,
- w sprawie Poczty – zmieniły się władze i jest teraz inna koncepcja na działanie poczty, chcą aby w każdej gminie była jedna poczta i jeden kod pocztowy. Na razie była prośba telefoniczna dot. poszukiwania pomieszczenia na Urząd w centrum Zakrzewa.

Radny Mirosław Ogrodowski- poruszył sprawę artykułu jaki ukazał się w gazecie Kujawskiej i zawartej tam wypowiedzi Wójta Gminy Koneck na temat wyników kontroli RIO. Poinformował, że należałoby odnieść się do tego artykułu.
Wójt wyjaśnił, że w artykule nie było mowy o gminie Zakrzewo i dlatego nie uważa za stosowanie do polemiki na ten temat.
Następna sprawa jaką poruszył radny to ubój z konieczności zwierząt gospodarskich.
Wójt wyjaśnił, że na ten temat odpowiedzi udzielił Weterynarz Powiatowy.

Radny Zdzisław Dzioba-
1) koło P.art.5 ust.2 „ze względu na dobro osoby fizycznej” w Siniarzewie już w ubiegłym roku miały być zamontowane nad rowem barierki,
2) przy kościele w Siniarzewie zrobić odwodnienie placu,
Wójt wyjaśnił, że na ostatnim spotkaniu przedstawiciele ZDW poinformowali, że kończą dokumentację na modernizację drogi ( Włocławek – Inowrocław) i w projekcie ujęte zostały bariery ochronne w Siniarzewie.
Teren przy kościele będzie utwardzony przez ZDW.

Ad.18.
Przewodnicząca Rady po wyczerpaniu porządku obrad zamknęła obrady XXIV Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

U. Skrzypińska















Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Bąk
Ilość wyświetleń: 1468
12 marca 2008 23:05 (Jan Bąk) - Utworzenie dokumentu