Protokoły z Sesji Rady Gminy

Protokół Nr VII/2007

Protokół Nr VII/ 2007
z Sesji Rady Gminy Zakrzewo
odbytej w dniu 25 lipca 2007 r
w sali Publicznego Gimnazjum im. J. Kasprowicza w Zakrzewie

Liczba radnych 15
Liczba obecnych 15
Frekwencja 100 %

Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z VI Sesji Rady Gminy.
3. Sprawozdanie Wójta z działalności międzysesyjnej.
4. Sprawozdanie Wójta z wykonania uchwał podjętych na VI Sesji RG.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Wprowadzenie na temat uchwał i dyskusja.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) zmiany uchwały Nr III/22/2006 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Zakrzewo na rok 2007,
2) powołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
8. Odpowiedzi na interpelacje.
9. Wnioski i zapytania.
10. Zakończenie obrad VII Sesji RG

Ad.1.
Przewodnicząca Rady Gminy Wanda Dzioba o godz. 7 30 otworzyła
VII Sesję i po powitaniu radnych, sołtysów i gości oświadczyła, że zgodnie
z listą obecności uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.

Ad.2.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z VI Sesji Rady Gminy, który był wyłożony do wglądu.


Ad.3.4.
Wójt złożył sprawozdanie z działalności międzysesyjnej tj. od dnia 26 czerwca 2007 r. (zał. Nr 1) oraz z wykonania uchwał podjętych na ostatniej Sesji
(zał. nr 2).

Ad.5.
Radny Łukasz Gołębiewski- zapytał na jakiej zasadzie będzie zatrudniony kierownik DK, ponieważ jeszcze remont nie jest ukończony, a już ludzie plotkują kto ma pracować.
Radny Zbigniew Filipiak – zasugerował, aby przy zatrudnianiu np.;
w szkołach pracowników czy to do kuchni, czy do obsługi mieszkańcy byli poinformowani o zapotrzebowaniu na takie stanowisko.
Radny Adam Nenczak – poinformował, że na ostatnim posiedzeniu Komisji była omawiana trudna sytuacja w rolnictwie. Zaproponował w związku z tym, aby rozważyć w II półroczu możliwość powrotu do wysokości stawek podatku z ubiegłego roku.

Ad.6,7.
Wójt omówił propozycje zmian do budżetu, które należy jak najszybciej wprowadzić z uwagi na ogłoszony przetarg na modernizację stacji wodociągowej w Sędzinie. Po zwiększeniu środków na ten cel będzie można ogłosić wybór wykonawcy. Sprawa jest pilna, ponieważ jeżeli modernizacja nie zostanie w terminie wykonana wówczas zostaną zabrana dotacja z Urzędu Marszałkowskiego w wysokości 521.800,-zł.
Następnie Wójt omówił projekt uchwały w sprawie powołania kierownika USC.
Omówił procedurę wyboru kandydata jak również uzasadnił wybór Pani Marzeny Kotas na to stanowisko.
W dyskusji glos zabrali:
1) Radny Łukasz Gołębiewski- zapytał, na co dokładnie będą przeznaczone środki 50 tys. zł, których zapis w uchwale brzmi : na niezbędne wyposażenie
i konieczność wykonania robót dodatkowych.
Wójt wyjaśnił, że pieniądze te będą przeznaczone na niezbędne wyposażenie takie jak stoliki i krzesła, kurtynę na scenie.
Na 22 września br planowane jest otwarcie DK, do tej pory niezbędne jest uzyskanie wszystkich pozwoleń na użytkowanie obiektu.
Radny Adam Nenczak zapytał czy w ramach modernizacji stacji wodociągowej w Sędzinie są przewidziane dla Spółki Wodnej w Sędzinie jakieś pieniądze za odprowadzanie wody do rowu.
Wójt wyjaśnił, że obowiązujące przepisy nie pozwalają wykonywać prace za rolników.
Spółka Wodna na pewno wyraziła zgodę na odprowadzanie wód popłucznych
i jedynie może rozmawiać na ten temat z dzierżawcą urządzeń wodociągowych.
Radny Zbigniew Filipiak zapytał, czy w związku z modernizacją stacji nie będzie trzeba zatrudnić bardziej wykształconego fachowca.
Wójt wyjaśnił, że stacja będzie bardziej zautomatyzowana. Za dobór pracowników odpowiada dzierżawca i nas jako gminę nie powinno to interesować.
Następnie Przewodnicząca RG przystąpiła do czytania projektów uchwał :
1) Nr VII/48/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr III/22/2006 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zakrzewo na rok 2007 – przyjęto 15 głosami,
2) Nr VII/49/2007 w sprawie powołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego – przyjęto 11 głosami, 4 wstrzymało się,

Ad.8.
Na zgłoszone interpelacje Wójt udzielił następujących odpowiedzi:
1.W spr. zatrudnienia w DK – od września do końca roku na umowę zlecenie będzie zatrudnionych dwóch młodych ludzi.
Od nowego roku będzie zatrudniona osoba, która zostanie wyłoniona w drodze konkursu.
- w sprawie zatrudnienia pracowników w szkołach - każda szkoła ma kierownika, który odpowiada za zatrudnianie pracowników.
Na pracowników obsługi nie ma konieczności ogłaszania konkursów.
Pisanie ogłoszeń w naszej gazecie gminnej o naborach w różnych placówkach jest nierealne, gdyż jest to kwartalnik.
- w sprawie obniżenia podatku – należy się nad tą propozycją dobrze zastanowić, ponieważ jest zaplanowane wiele inwestycji i każda obniżka powoduje rezygnację z wykonania jakiegoś zadania.

Ad.9.
Przewodnicząca RG zapoznała z pismem jakie wpłynęło od Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Bolesława Grygorewicza w sprawie zaopiniowania Uchwały Nr XIII/183/07 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 27 czerwca 2007r
w sprawie projektu uchwały o przekształceniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego
im. dr E. Warmińskiego w Bydgoszczy polegającego na likwidacji niektórych komórek działalności podstawowej.
Radni po zapoznaniu się z uchwałą zaopiniowali ją pozytywnie.
Wójt zwrócił się z prośbą do radnych i sołtysów o przypomnienie o konieczności wymiany dowodów osobistych oraz o poinformowanie mieszkańców, że w każdy wtorek od 8 00 – 18 00 jest czynne biuro wymiany dowodów, natomiast w ostatnią sobotę miesiąca od 8 00 do 11 00.
Radny Andrzej Wąsikowski zapytał, czy znalazł się kandydat na kupno starego wozu strażackiego z Kolonii Bodzanowskiej, jeśli uda się go sprzedać to zwrócił się z prośbą o zakupienie za uzyskane pieniądze radiostacji dla OSP w Kolonii Bodzanowskiej.

Ad.10.
Przewodnicząca Rady po wyczerpaniu porządku obrad zamknęła obrady
VII Sesji.

Protokółowała:

U. Skrzypińska






Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Bąk
Ilość wyświetleń: 1305
12 marca 2008 23:05 (Jan Bąk) - Utworzenie dokumentu