Protokoły z posiedzeń Komisji Rady Gminy

Protokół 19, 21.08.2003

Protokół
ze wspólnego posiedzenia Komisji ds. Rolnictwa, Rozwoju Infrastruktury Wsi i Finansów, Komisji Rewizyjnej, Komisji ds. Wychowania, Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Socjalnych oraz ds. Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Samorządów odbytego w dniu 19 sierpnia 2003r, dokończonego 21.08.2003r.

Porządek obrad:
1.Omówienie sytuacji SP ZOZ.
2.Omówienie wykonania budżetu za I półrocze 2003r.
3.Omówienie zmian do budżetu na 2003 rok.
4.Omówienie projektów Uchwał RG.
5.Rozpatrzenie spraw mieszkańców gminy.
6.Wolne wnioski i zapytania.
7.Zakończenie.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zwróciła uwagę, aby przy zwoływaniu posiedzeń komisji postępowaÄ� zgodnie z § 60 Statutu Gminy.

Ad.1.
Na spotkanie przybył Starosta Aleksandrowski w celu wyjaśnienia projektu Uchwały Rady Powiatu w Aleksandrowie Kuj. w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Kuj.
Wyjaśnił, że sytuacja finansowa w ostatnim czasie uległa znacznemu pogorszeniu , są nieregulowane zobowiązania wobec wielu wierzycieli, szczególnie dostawców leków i materiałów medycznych.
Na taką sytuację miało wpływ utworzenie i w niedługim czasie zlikwidowanie kas chorych, utworzenie NFZ, które niestety też nie pokrywa wszystkich należności za usługi medyczne. Szpital w Aleksandrowie ma przeciętnie co roku nie zapłacone za leczenie pozalimitowo przyjętych 1/3 liczbę pacjentów. Nikt nie dopuszcza możliwości, żeby nie przyjąÄ� pacjenta, natomiast jeśli chodzi o płacenie , na wszystko są określone limity.
W celu poprawy sytuacji będą prowadzone rozmowy z lekarzami , jeżeli zgodzą się na obniżenie wynagrodzeń to na razie nie będzie potrzeby przekształcaÄ� SPZOZ.
Przekształcenie polegałoby na likwidacji SPZOZ, a utworzeniu spółki prawa handlowego, gdzie Starostwo Powiatowe posiadałoby 100% udziałów. Nie będzie fizycznej likwidacji Zakładu. Na jednej sesji będzie zlikwidowany Zakład i powołana spółka.
Zawiązała się rada pracownicza, która chce wydzierżawiÄ� szpital i utworzyÄ� Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej.
Również ulegnie zmianie status prawny Gminnych Ośrodków Zdrowia.
Starostwo będzie ogłaszało przetargi i sprzedawało ośrodki zdrowia w powiecie w przetargach nieograniczonych, tak jak mówi przepis.
Radny Marian Bąk poinformował, że mieszkańcy Zakrzewa budowali nasz ośrodek zdrowia, a teraz mówi się , że Starostwo będzie sprzedawało go w przetargu.
Radny zapytał również jak będzie przedstawiała się sytuacja wykupu mieszkań w DPS oraz kto nabył budynek po byłym pogotowiu?
Wójt- czy ten nasz szpital nie można by dołączyÄ� do sieci Szpitali Publicznych?
- również dobrze byłoby, żeby Starostwo przychyliło się do przejęcia SPGOZ w Zakrzewie przez naszego obecnego kierownika.
Skarbnik- czy powiat ma tak dużo pieniędzy, żeby przejąÄ� ZOZ i spłaciÄ� dług ?
Starosta- to nie ja wymyśliłem przepis, żeby przejmowaÄ� ZOZ.
Przy przejęciu przez Starostwo ZOZ jest pewne, że żaden wierzyciel nie skupi długu, co zdarza się w innych zadłużonych ZOZ-ach.
Starostwo musiało przejąÄ� szkoły ponadpodstawowe i też na tą decyzję nie było wpływu.
W 1998 r była możliwośÄ�, żeby gminy przejęły ośrodki zdrowia, ale nikt się nie spieszył z taka decyzją. W tej chwili jest przepis , że należy sprzedaÄ� je w przetargu nieograniczonym.
W budynku po byłym pogotowiu mieszkania zostały sprzedane mieszkańcom, natomiast pozostałe gabinety zostały wykupione w przetargu nieograniczonym, nabywcą jest małżeństwo lekarzy.
Z reguły przepis mówi , że nie powinno się sprzedawaÄ� mieszkań tam gdzie znajdują się biura.
Radna Woźniak Barbara-w którym momencie doszło do dysproporcji w zarobkach wśród lekarzy ?
Starosta- w roku 2000 wzrosły stawki za dyżury. W SP ZOZ pracuje około 14 lekarzy, którzy zarabiają w granicach od 8 - 14 tys. złotych.
Wójt - gdy powstanie spółka to czy będą występowały takie dysproporcje w płacach?
Starosta wyjaśnił , że w momencie likwidacji, każdy lekarz otrzyma wypowiedzenie, a z chwilą przejęcia przez Starostwo zostaną zaproponowane nowe warunki płacy i pracy.
Wójt - jeżeli NFZ nie zapłaci za ponad limitowych pacjentów, czy spółka będzie przyjmowaÄ� wszystkich pacjentów oraz czy możemy liczyÄ� na poparcie Starostwa , żeby nabywcą naszego ośrodka został obecny kierownik?
Ĺťeby nie kupił ktoś nie związany ze służbą zdrowia i nie prowadził innej działalności.
Starosta odpowiedział, że nie dopuszczą się myśli, żeby nie było ośrodka zdrowia
w Zakrzewie czy szpitala w Aleksandrowie Kuj.
Sprzedaż jednak musi się odbyÄ� w myśl przepisów o przetargu nieograniczonym.
Szacunki nieruchomości będą przesłane do Wójta na początku września.
Radna Barbara Woźniak korzystając z obecności Starosty poruszyła problem dróg,
a mianowicie wprowadzenia ograniczenia dla pojazdów ponad 30 t.
Poinformowała, że zbliża się okres skupu buraków cukrowych. Cukrownie zlikwidowały punkty skupu buraków i zamierzają bezpośrednio od rolników woziÄ� buraki dużymi zestawami samochodowymi.
Chodzi o to , żeby wyegzekwowaÄ� od inwestora środki dla powiatu.
Starosta odpowiedział, że Starostwo samo nic nie może zrobiÄ�, wiele razy Starostwo występowało do Wojewódzkiej Rady Ruchu Drogowego , ponieważ musi to byÄ� działanie wspólne.
Radny Marian Cygański - poinformował , że w drodze powiatowej w kierunku Bodzanowa jest zarwany przepust, było zgłaszane do ZDP w Aleksandrowie, z którego przysłano 4 różne pisma i do tej pory nic nie jest naprawione.
Radny Zdzisław Dzioba - poruszył temat obcinania przydrożnych rowów.
Starosta wyjaśnił, że w ZDP posiadają jedna maszynę do obcinania, w styczniu zamierzają zakupiÄ� jeszcze jedną, może wtedy sytuacja się zmieni.

Ad.2.
Wykonanie budżetu za I półrocze 2003 r omówiła p. Skarbnik ( zał. nr 1).
Poinformowała, że w dochodach nastąpił wzrost m.in. z uwagi na nieplanowane podatki, które wpłynęły od GSSCh w wysokości 28 tys. zł. Pozostałe należności od GS są wpisane na hipotekę.
Wójt poinformował, że trwają prace rozgraniczenia działek pomiędzy GS , a UG oraz to , że GS chce przekazaÄ� na rzecz gminy staw w zamian za zaległości.
Również trwają rozmowy z Zarządem GS ,aby granica przebiegała po granicy budynku.
Radna Barbara Woźniak zapytała, czy wpłynęły jakieś środki od SUR-u oraz jakie duże były umorzenia w podatku od rolników?
P. Skarbnik wyjaśniła, że byli z Wójtem u sędziego, który poinformował jaki udział procentowy przypada dla gminy, ale jaka to będzie kwota i kiedy ją otrzymamy to nie wiadomo.
Wójt wyjaśnił, że umorzenia i odroczenia dla rolników wynosiły 7 tys. zł.

P. Skarbnik wyjaśniła, że brakuje pieniędzy na dożywianie dzieci, ponieważ nie wpływają dotacje celowe od wojewody.

W oświacie nie wykorzystano środki na dokształcanie, ponieważ Urząd Marszałkowski nie przeprowadził przetargu.
Wójt poinformował, że postanowiono środki te przeznaczyÄ� na wymianę okien w gimnazjum , ponieważ w roku 2001 składaliśmy wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dotację na przystosowanie piwnic na stołówkę, której wówczas nie otrzymaliśmy, natomiast w tej chwili UM poinformował , że może nam przekazaÄ� te środki na inny cel. W związku z tym, że posiadamy dokumentację na wymianę okien w gimnazjum został wybrany ten cel.

P. Skarbnik poinformowała, że została uregulowana sprawa z roku ubiegłego dot. budowy drogi w Woli Bachornej.
Naliczone zostały odsetki za nieterminowe realizację zadania oraz zmniejszono wartośÄ� drogi o 11 %.
Radna Barbara Woźniak zapytała, czym się kierowano ustalając 11% ,a nie 15% oraz czy można było braÄ� pod uwagę uwagi inspektora nadzoru ?
Wójt wyjaśnił , że ustalono 3 wadliwie wykonane odcinki drogi, które brano pod uwagę.
Te 11 % wynegocjowano podczas spotkania prowadzonego przez Wójta, Skarbnika, kierownika referatu inwestycji UG, Przewodniczącej RG, z wykonawcą i inspektorem nadzoru.
Inspektor nadzoru również otrzymał niższe wynagrodzenie.
Radna Barbara Woźniak poinformowała, że pobocze przy tej drodze jest wykonane z piasku , który ulega usuwaniu, wobec powyższego należałoby utwardziÄ� to pobocze.
Radna zgłosiła wniosek , aby środki wynegocjowane od Firmy MAR-DAR przeznaczyÄ� na utwardzenie pobocza i remonty dróg w Woli Bachornej.
Wniosek został zaakceptowany.
Radna poinformowała , że nowo budowane drogi są wykonywane bardzo dobrze, jeśli chodzi o nawierzchnie, natomiast w Lepszem jest spad nad stawem, a przy Pani art.5 ust. 2 -"ze wzgledu na dobro osoby fizycznej"- jest droga wywyższona w stosunku do ogródka.
Radny Piotr Kotas poinformował, że droga ta jest wykonywana dobrze.
Radny Marian Bak - zaproponował , aby przy odbiorze wszystkich dróg ustaliÄ� stałą komisję składającą się z radnych z danego terenu, sołtysa.
Radna Barbara Woźniak wyjaśniła, że w myśl ustawy o zamówieniach publicznych komisja nie może się składaÄ� z radnych, jedynie przy ich udziale.
W skład komisji wchodzą zleceniodawca, wykonawca i inspektor nadzoru.

Radna Barbara Woźniak poinformowała , że do Komisji Rewizyjnej wpłynęło kolejne pismo od mieszkańca gminy dot. tym razem nieprawidłowego działania Komisji.
Jako Przewodnicząca tejże komisji uznała , że pismo to winno byÄ� rozpatrzone przez całą Radę .
Zapytała, czy można używaÄ� danych osobowych ?
Pani Sekretarz wyjaśniła, że można zapytaÄ� zainteresowaną osobę o wyrażenie zgody na używanie danych osobowych lub bez zapytania używaÄ� inicjały.
Wójt zadzwonił do radcy prawnego o potwierdzenie tego stwierdzenia.
Radca prawny potwierdził, że tak się postępuje z ujawnianiem danych osobowych.
Radna zapytała jak rozpatrywaÄ� sprawy wpływające do komisji w ustawowym terminie jeżeli nie ma w planie posiedzeń komisji?
Wyjaśniła , że kilkakrotnie rozpatrywane były sprawy, gdzie nie pobierano żadnych diet.
Pani Sekretarz wyjaśniła, że jeżeli sprawa nie wymaga natychmiastowego załatwienia, wówczas w terminie 30 dni od otrzymania pisma należy zainteresowaną osobę pisemnie powiadomiÄ�, że sprawa będzie rozpatrzona na najbliższym posiedzeniu.
Radny Piotr Kotas zaproponował , aby wszystkie zawiłe sprawy były rozpatrywane przez wszystkie Komisje, niezależnie do kogo wpłynęły.
Z uwagi na późną porę ( godz. 16 00) oraz nie wyczerpanie porządku obrad radna Barbara Woźniak zgłosiła wniosek, aby posiedzenie komisji Rewizyjnej odbyÄ� w dniu 21.08. br o godz. 900, natomiast posiedzenia komisji dokończyÄ�
o godz. 10 00.
Wniosek został jednogłośnie przegłosowany.

Dokończenie posiedzenia Komisji w dniu 21.08.2003r:
P. Skarbnik kontynuowała omawianie wykonania budżetu za I półrocze 2003r zgodnie
z załącznikiem.
Wójt poinformował , że na boisko przy gimnazjum zostanie przeprowadzony przetarg na całośÄ� zadania, natomiast płatnośÄ� dokonaÄ� w dwóch ratach , zapisaÄ� w umowie
z wykonawcą , że w tym roku otrzyma zapłatę w wysokości 45 tys. zł.
P. Skarbnik przedstawiła treśÄ� umowy .
Członkowie komisji wyrazili zgodę pod warunkiem zapisania w umowie, iż wykonawca zasieje trawę w tym roku.
Wójt poinformował , że wszystkie inwestycje są wykonywane w ramach środków przeznaczonych na ten cel. W szkołach jest jeszcze szereg prac do wykonania. Będą one wykonane w terminach późniejszych.
Przy omawianiu wykorzystania środków w ochronie zdrowia, radna Barbara Woźniak zaproponowała, aby nie przekazywaÄ� środków dla szpitala w Aleksandrowie Kuj, pozostali członkowie zaakceptowali tę propozycje.
Wykorzystanie środków w opiece społecznej omówiła p. kierownik.
poinformowała, że budżet został wykorzystany w 80 %.
W tym półroczu najważniejszym zadaniem będzie dożywianie dzieci przez okres 4 miesięcy.
Będzie trzeba zmieniÄ� na bardziej rygorystyczne kryteria dożywiania.
Taka sytuacja zaistniała z tego powodu, że Wojewoda nie przekazał w całości środków na dożywianie.
W poprzednich latach wojewoda przekazywał środki w ostatnim kwartale, w tym roku liczymy również , że tak będzie.
W sprawie budowy oczyszczalni ścieków Wójt poinformował, że firma budująca u nas oczyszczalnie ze względu na zła kondycję finansową zaprzestała
budowy. Obecnie budowę przejęła inna firma będąca w konsorcjum.
W sprawie budowy boiska gminnego, Wójt poinformował, że mamy zarezerwowane środki
w budżecie w wysokości 50 tys. zł. Mieliśmy złożony wniosek w województwie o dofinansowanie. W tym roku żadnych środków na ten cel nie otrzymamy.
Jest szansa, aby z uruchomionych środków na sport i rekreację w ramach SAPARDU otrzymaÄ� jakieś środki.
Członkowie Komisji wyrazili zgodę , aby w tym roku nic nie robiÄ� w ramach tych 50 tys. zł.

Ad.3.
Wójt poinformował , że do dnia 15 września br chcemy złożyÄ� 3 wnioski do SAPARDU, ponieważ na tyle możemy zabezpieczyÄ� swoich środków.
Nasza gmina może otrzymaÄ� 50 % dotacji. Inne gminy otrzymują nawet 70 % dotacji , jest to uzależnione od dochodu przypadającego na 1 mieszkańca.
Wg wykazu ogłoszonego w gazecie "Wspólnota" nasza gmina znajduje się na 58 miejscu w kraju.
W związku z tym został przygotowany program zadań inwestycyjnych i w Zakrzewie ul. Wiejska. Do SAPARDU zostanie również złożony wniosek o środki na budowę boiska gminnego w Zakrzewie. Członkowie Komisji wyrazili zgodę.
Wójt poinformował , że planuje się w budżecie na ten rok środki z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji odwodnienia skrzyżowania w Zakrzewie.
Spisano notatkę służbową ze spotkania z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich, na którym uzgodniono, że UG wykona dokumentacji i kanalizację deszczową, a oni dokonają przebudowy skrzyżowania.
Radny Marian Bąk - kiedyś było mówione, że Gmina wykonana odwodnienie, a oni przebudowę skrzyżowania i chodniki od SUR-u do skrzyżowania.
Członkowie Komisji wyrazili jednogłośnie zgodę , aby zabezpieczyÄ� w budżecie 15 tys. zł na dokumentację i 150 tys. zł. na wykonanie odwodnienia skrzyżowania oraz spisaÄ� porozumienie z ZDW i postawiÄ� warunek, że wykonają również chodniki.

Ad.4.
Wójt omówił projekty uchwał w sprawie :
nabycia nieruchomości przez Gminę Zakrzewo, dotyczy to zakupu w Sędzinie działk
z przeznaczeniem na parking koło cmentarza.
P. kierownik GOPS omówiła projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Zakrzewie.
Poinformowała ,że należy go zmieniÄ� z uwagi na zmiany strukturalne.
Następnie p. Sekretarz omówiła projekt uchwały w sprawie wyboru ławników.
Poinformowała , że są zgłoszone 4 kandydatury, a obowiązkiem Rady będzie w głosowaniu tajnym wybraÄ� 3 ławników.
Wójt omówił projekt uchwały w sprawie opinii projektu uchwały Rady Powiatu o likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Kuj.
Członkowie Komisji wyrazili następującą opinię:
negatywną jeśli chodzi o likwidację szpitala oraz pozytywną odnośnie ośrodków zdrowia w terenie , a dniem 1 stycznia 2004 r. Przy ich restrukturyzacji należy wskazaÄ� pierwszeństwo do wydzierżawienia lub sprzedaży obiektów dotychczasowym ich kierownikom ,
z zabezpieczeniem pełnego koszyka usług medycznych. Właścicielom obiektów ośrodków zdrowia postawiÄ� warunek prowadzenia działalności medycznej przez okres co najmniej 5 lat od czasu ich nabycia.

Ad.5.6.7.
Wójt poinformował , że odbyły się następujące przetargi:
-budowę boiska przy Publicznym Gimnazjum - PHU MONIMAR
-remont PSP Sędzin - PPHU CARGAZ
-dostawa lekkiego oleju opałowego-P.W."EUROTRANS-ARKA"
IMPORT-EKSPORT
-sprzedaż oleju napędowego-ROLMOT
-dowożenie dzieci-PHU "NAFTEX"
-remont cząstkowy dróg gminnych -Drogi i Mosty Henryk Boczek
-nadzór nad budową dróg- Usługi Projektowe i Nadzoru
-remont budynku DN Siniarzewo- PPHU CARGAZ
-remont elewacji DN i plebani w Zakrzewie-PHU MONIMAR
-odmulenie stawu w parku w Zakrzewie-"MELBOS" Budownictwa Wodnego Melioracji i Ochrony Środowiska Andrzej Sieczkowski
-remont PSP Siniarzewo-PWUP "PRZEMBUD"

Radna Barbara Wóźniak poinformowała, że była na spotkaniu delegatów Izb Rolniczych, na którym poinformowano, że w powiecie aleksandrowskim będą działały 3 zespoły , które będą musiały odbyÄ� 115 spotkań w grupach nie przekraczających 30 rolników.
Zespoły te składaÄ� się będą z przedstawicieli Izb Rolniczych, pracowników ODR i ARR.
Na spotkaniach tych będą uczyÄ� rolników w jaki sposób należy wypełniaÄ� wnioski o dopłaty, które będą otrzymywaÄ� rolnicy po wejściu do Uni Europejskiej.

Radny Piotr Kotas zapoznał z wnioskiem Komisji Rewizyjnej, która odbyła posiedzenie w dniu dzisiejszym w sprawie rozstrzygnięcia pism , które wpłynęły do Komisji.
Z uwagi na to , że w dwóch pismach poruszane było naruszenie prawa, a jedno dotyczyło źle wykonanej drogi Komisja postanowiła pisma te skierowaÄ� do Komisji ds. Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Samorządów.
Radni zdecydowali, że zawiłe sprawy zawarte w pismach, niezależnie do jakiej Komisji wpłynęły powinny byÄ� rozpatrywane na posiedzeniu wszystkich Komisji.
W związku z powyższym wszystkie pisma będą rozpatrywane w dniu dzisiejszym będą rozpatrywane przez wszystkie Komisje.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zapoznała z treścią tych pism.
1) Pani - art.5 ust.2-ze względu na dobro osoby fizycznej"- zwróciła się z prośbą o zainteresowanie się odcinkiem drogi koło jej posesji, która jest zawyżona.
Przewodniczący Komisji PP,PiS poinformował ,że w dniu dzisiejszym zostały przez Komisję objechane wszystkie drogi i komisja stwierdziła ,ze są one budowane zgodnie z projektem.
Drogi muszą byÄ� wyżej niż pobocza, ponieważ nie spełniałyby swojej roli, szczególnie podczas deszczu.

2) Kolejne pismo wpłynęło od mieszkańca gminy Pana - art.5 ust.2 -" ze względu na dobro osoby fizycznej"- , któremu komornik zajął wynagrodzenie na rzecz gminy za nie wywiązanie się z umowy, na podstawie której dofinansowano edukację podczas jego pracy.
Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że Wójt nie popełnił przestępstwa mając prawomocny wyrok sądu. Ĺťadna rada nie ma prawa ingerowaÄ� w prawomocne wyroki sądowe.
Wójt wyjaśnił, że były prowadzone z tym Panem rozmowy dotyczące polubownego rozwiązania problemu.
Pan ten jednak nie wywiązywał się z danego słowa.

3) Przewodnicząca Komisji zapoznała z kolejnymi pismami Pana - art.5 ust. 2-" ze względu na dobro osoby fizycznej" -, które wpływały od 26.02.br i dotyczyły wszczęcia postępowania w sprawie wyposażenia mieszkania zamiennego, w spr. legalizacji budowy, w sprawie pomówień dot. wykonywania pracy.
Radna Barabra Woźniak poprosiła o wyjaśnienie czy przy pracach melioracyjnych potrzebne są kosztorysy wykonywanych prac oraz kto sprawuje nadzór.
Wójt wyjaśnił , że kosztorysy są jedynie wymagane przy pracach , głównie budowlanych, na które są ogłaszane przetargi.
Bezpośredni nadzór nad pracownikami publicznymi sprawował inspektor UG, natomiast przewodniczący Spółki Wodnej w danej wsi odpowiadał za przydział pracy i rozliczał ich
z wykonania.
Radny Zdzisław Dzioba zapytał czy osoba ta mieszka w mieszkaniu komunalnym i czy jest zdrowa?
Przewodnicząca Komisji odpowiedziała, że mieszka we własnym mieszkaniu i jest zdrowa.
Radny Roman Piernik zapytał czy osoba ta była zatrudniona przy pracach interwencyjnych?
Wójt wyjaśnił , że Urząd Gminy zatrudnił tą osobę, a zatrudnia się pracowników , których opłaca biuro pracy i oni też wskazują , które osoby winniśmy zatrudniÄ�.
Radny Mirosław Ogrodowski poinformował , że jako wiceprzewodniczący Spółki Wodnej
w Zakrzewie miał kontakt z grupą pracowników, w której pracowała również ta osoba.
Współpracownicy źle się wypowiadali jeśli chodzi o pracę tego Pana.
Radny nie mógł zrozumieÄ� również takiej sytuacji, że osoba ta twierdzi iż jest biedna, ale to do pracy musiała jeździÄ� samochodem.
Przypomniał , że osoba ta otrzymała w poprzedniej kadencji rady środki z funduszu na rozwój działalności gospodarczej.
Wójt podsumował , że jest to podziękowanie za dotychczasową pomoc jaką gmina i GOPS udzielali.
Radny Zdzisław Dzioba - ludzi uciążliwych, mających ciągłe pretensje do wszystkich
i o wszystko byÄ� może powinno się kierowaÄ� do psychiatry i może ewentualnie nie przyjmowaÄ� do pracy.
Radny Franciszek Lewandowski wyjaśnił , że w poprzedniej kadencji był Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej i również była obfita korespondencja z tym panem, jeżeli odpowiedź nie była zgodna z jego oczekiwaniem, to było wg niego niezgodne z prawdą, i ciągle pisał odwołania. Tylko ta osoba była przekonana , że mówi prawdę.
Członkowie wszystkich Komisji uznali, że Rada nie jest organem , który powinien prowadziÄ� przesłuchania i rozstrzygaÄ� takie spory. Od tego są sądy.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.


Protokółowała:
U. Skrzypińska


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Bąk
Ilość wyświetleń: 810
12 marca 2008 23:05 (Jan Bąk) - Utworzenie dokumentu